Next Stop: Vienna

CLICK "HERE" FOR ENGLISH VERSION
CHECK OUT THE VIDEO FROM "HERE"

Hello!
Eelmisel nädalal saabus mu endale tehtud sünnipäeva kink nr 2 ehk me sõitsime Viini!
Mis mulle seal meeldis ja mis mitte, saate lugeda järgnevast reisimise meelespeast!
Have fun!

Asukoht:
Viin, Austria

Reisi kestvus:
4 päeva

Sihtkohta reisimine:
Rongiga Ustist Prahasse ning Prahast bussiga Viini.
*Pluss: Endiselt kasutasime vana "head?" Eurolinesi bussifirmat, mis sõidab Prahast Viini umbes 4 tundi. Seekord läksid piletid maksma u 22€ edasi-tagasi ühe inimese kohta.
*Miinus: Kuigi tulime tagasi õhtuse bussiga, siis tänu reedele oli buss täiesti täis ning wifi oli tunduvalt aeglasem kui muidu. Samuti ei lubanud see bussijuht bussis üldse süüa või juua (paljud eirasid seda reeglit). Mida rohkem ma selle firmaga sõidan, seda vähem see mulle meeldib, viimane kord oli tegemist ikka väga ebameeldiva bussijuhiga, aga hei, bussipiletite hind on siiski hea!

Kohalik eripära:
*Rahaühikuks on eurod, kindlasti on linn Tallinnast kallim, kuid minu meelest täiesti võrreldav Saksmaa hindadega ehk mitte just üleliia meie elust kulukam.
*Viinis soovitan võtta pigem ühistranspordi, kuigi meie kõndisime koguaeg jala, mõnikord oli distantside vahe u 5 km, seega päevane jalutamise marssruut tuli päris pikk.
*Peamine bussijaam (ka Eurolines peatub seal) on kesklinnast u 5 km kaugusel.
*Linnas valitseb mõnusalt peen õhkkond, tänavad on laiad, peaaegu iga paarisaja meetri taga on mõni väike armas pargike ja arhitektuur on lihtsalt imeline (senini kõige ilusm linn, kus ma selle Erasmuse jooksul käinud olen).

Majutus:
Selle reisi tegi eriti toredaks muidugi meie ööbimispaik. Seekord otsustasime võtta lausa korteri firmast Vienna Stay Apartments, mis tol hetkel oli Booking.com lehel soodukaga., kokku maksis korter kolmeks ööks 158€ (tavahind 220€). Korteris oli 2 magamistuba koos topeltvooditega, korralik vannituba ja köök, kus olid kõik vajalikud asjad nõudest kuni ahjude/võileiva grillideni välja, puudusid ainult tavalised maitseained nagu sool ja suhkur. Samuti oli korteris telekas, triiklaud ja wifi ning ise sai toa soojust reguleerida. Check-in käib lihtsalt, enne saabumist saadetakse meil, kuidas võti kätte saada (administratsioon puudub), sama käib ka check-out'i kohta, samuti on manuses kaasas linnakaart koos lähimate poodide ja söögikohtadega. Meie korter asus kesklinnast umbes 2-3 km kaugusel (bussijaamas 7km kaugusel, kuhu me kõndisime 2 tundi!). Kui soovite mugavust ja rahakotil kõht ei korise, siis kindlasti soovitan kasutada just seda firmat, neil on pakkuda mitme erineva stiiliga korterid üle terve linna!

Vaatamisväärsused:
Nagu ma ütlesin, siis arhitektuur on imeline, niiet minu jaoks oli pea iga maja omaette vaatamisväärsus. Siiski minu lemmikuteks osutusid Votive kirik, mida nägin juba bussist ja mis meenutas mulle neid hetki lapsepõlvest, mil andunult Kommissar Rexi vaatasin, samuti oli väga kaunis ka St. Stephensi katedraal, mille sissepääas on tasuta, kuid kus minu ehmatuseks valitses kohutav lärm, mis arvatavasti oli põhjustatud turistide paljususest. Üldiselt olin ma lummatud kogu vanalinna osast, kus oli näiteks Habsburgide palee ning külmaks ei jätnud mind ka Versailles paleega sarnane kuid väiksem Schönnbrunn palee (teatud kui suvepalee).
Ja nagu ikka soovitan võtta teil tasuta jalutamise tuuri, seekord kasutsasime Good Vienna Tours firmat, tuur kestis 3 tundi (koos vahepausiga) ning oli jällegi väga informatiivne, kuigi olen teistel linnades ka paremaid tuure näinud.

Söögikohad:
Kuigi meil oli korteris oma köök, kus me tegime pooled toidud, siis oli meil ka eesmärgiks süüa kohalikke toite. Kindlasti tahtsime ära proovida kurikuulsa šnitsli, mida sõime restoranis nimega Zum Figlmüller, tegemist oli ühe kõige kuulsama restoraniga, kus pidi saama seda kõige kuulsamat liharooga, ülejäänud 2 sama kuulsat restorani pidid kuuluma samuti sellele perekonnale. Šnitsel maksis u 14€, kuid see on nii suur, et saab vabalt 2-3 inimese peale tellida, ka järjekorrad olid laudadele päris pikad, sinna saabudes oli meie ees vaid neljane grupp, kuid lahkudes oli järjekord kasvanud u 15 inimese pikkuseks.
Teine must have toit oli muidugi šokolaadikook Sahcertorte, mida me enda arust läksime sööma Sacher Hotelli kohvikusse, kus pidi jällegi kõikse õigem kook olema, kahjuks või õnneks juhtus aga nii, et olime küll õiges majas, kuid külastasime kogemata Mozarti nimelist kohvikut, kus oli samuti see kook olemas. Kuna mulle šokolaadikoogid ei meeldi, siis tellisin hoopis ühe õunastruudli koos jäätisega, mis oli minu meelest tunduvalt parem (loe: taevalik) kui kuiv šokolaadikook (ma pole ainuke, kes arvab, et see kuiv on). Koogid nii Mozartis kui Sacheris maksid umbes 7€.
Ja kuidas me oleks saandud Viinist lahkuda ilma Kommissar Rexi singisaiata? Tuleb välja, et peaaegu oleks, sest viimasel päeval seda otsides, olid järsku kõik kohad sellest tühjad, kuniks õnn meile toidupoes naeratas ja meile tagasisõidu eineks singisaid kaasa kinkis.

Vaba aeg:
Minu üks kindel eesmärkidest oli Viinis ka ooperit külastada, veidi uurimist ja selgus, et piletid algavad umbes 60€ ning tolleks hetkeks (alla kuu oli Viinini jäänud) olid järgi vaid 200€+ piletid. Siis aga selgus on 80 minutit enne etenduse algust on võimalik osta ka kohapealt seisupileteid, mis tähendabki seda, et terve see 2-4 tundi lihtsalt seisadki ja nõjatud käsipuule, see-eest on piletid võrreldes iste omadega väga odavad, rõdu oma maksab 3€ ning parteri oma 4€. Meie valisime rõdu kohad, kus nähtavus lavale polnud küll kiita, kuid kindlasti oli meil vähem trügimist ja tunglemist kui parteri osas. Pean häbiga tunnistama, et suutsime seal pärast etenduse algust umbes 20 minutit vastu pidada, sest tegemist oli tõeliselt masendava ooperitükiga (Kata Kabanova), meil polnud juba algselt plaanis sinna 3-ks tunniks seisma jääda. Selle asemel läksime hoopis kooki sööma.

Kui teil avaneb vähegi võimalus, siis kindlasti külastage Viini!
Cheers!

Hello!
Last week I finally got a birthday present nr 2, which was made by me to myself- we went to Vienna! What I liked in there and what not is in this small travelling notes!
Have fun!

Destination:
Vienna, Austria

Duration of trip:
4 days

Travelling to destination:
By train from Usti to Prague and by bus from Prague to Vienna.
*Plus: And again we used the Eurolines company. It took 4 hours to get from Prague to Vienna. At this time the tickets costed in total around 22€/per face.
*Minus: Although we came back with the evening bus, then thanks to Friday it was completely full, so the wifi wasn't so good. Also the bus driver forbid to drink or eat in the bus, which a lot passenger still did. The more I am using this company, the less I like it, at this time the bus driver was very weird one, but hey, the tickets still has a good price.

About local life:
*The local money is euros. For sure it is more expensive city than Tallinn, but in my opinion the price is quite same with Germany, so it is not so so expensive.
*I recommend to take the public transport, because some distance are around 5 km, so although we walked all the time, we were pretty done by the end of the day.
*The main bus station (there is also a Eurolines stop) is around 5 km from city center/old town.
*There is a nice fancy atmosphere, the strees are wide, almost in every 200 meters there is a nice small park and the architecture is just amazing (the prettiest city what I have seen from this Erasmus period).

Accommodation:
What I really liked in this trip was also the accommodation place. At this time we decided to take an apartment from Vienna Stay Apartments company, which has a sale price in Booking.com, the apartment costed totally 158€ (usually it is 220€). There was 2 bedrooms with double beds, a nice bathroom and a kitchen where were dishes and all other important or nice things like oven and sandwich grill, the only things what were missing were the salt and sugar. Also in the apartment we had TV, iron and wifi and there was a possibility to regulate the temperature of the room. Check-in is easy, before the arriving we got the email, how to get the key (there was no reception), the same was with check-out, in the mail there was also a city map with the closest eating places and shops. Our apartment was around 2-3 km from city center, from bus station it was 7 km, which we walked for 2 hours! If you wish to have some comfort and you have enough money, then I recommend to use that company, they have also some other apartments with different styles!

Sightseers:
As I said, the architecture was wonderful, so for me almost every house was like a sightseers. But my favorite places were the Votive church, which I saw already from the bus and which remind me my childhood while I was a big fan of Kommissar Rex, also I liked the St. Stephens's cathedral, where the entrance was free but which was a super loud place, probably because of the tourists, but still it was weird to hear such a noise in church. Generally I was amazed by all the old town part, where for example was the palace of Habsburgs and I also liked the a palace called  Schönnbrunn (known as summer palace) which reminded me the Versailles palace.
And like in almost every travelling post I recommend to take the free walking tour, at this time we used the Good Vienna Tours company, the tour was 3 hours (with a break) and it was nice and useful although I have seen some better tour in some other cities.

Place to eat:
Although we had our kitchen, where we made half of the food, then we also had aim to eat some local food. One of them was for sure the Vienna schnitzel, which we ate in restaurant called Zum Figlmüller, it is one of the most famous restaurants in Vienna, where is the most original schnitzel, the rest of 2 famous places are also made by the same family. The schnitzel costed around 14€ and as it is so big, then for sure take one for 2-3 people, the queue to have a table in this restaurant was also quite long, luckily we had only one group with 4 people before us, but while we left there was a line at least with 15 people.
The other must have thing was ofc the famous chocolate cake Sahcertorte, which we thought that went it to eat in Sacher Hotelli cafethe thing is, we were in the right house, but in wrong cafe, in the next day it came out that we visited the Mozart cafe, where was also this cake. As I don't like the chocolate cakes, then I ordered the apple strudel with ice cream, which in my opinion was much better (read: just perfect) than the dry chocolate cake (I am not the only one who thinks that it's dry). The cakes in both places costs around 7€.
And how we could leave from Vienna without the Kommissar Rex's ham sandwich? Well, we almost left without it, because in the last day we just couldn't find it until the luck smiled us in the food store so we had a nice snack back to home.

Vaba aeg:
One of my wishes was visit the Vienna's National Opera House, a bit reading and it came out, that the tickets to opera starts from 60€ and by that time (less than a month before Vienna) there were left only 200€+ tickets.But then it came out that 80 minutes before the play there is a possibility to buy the standing tickets from Opera House. The standing ticket means that you literally will stand  2-4 hours and hold on from the handrail, but the tickets are much more cheaper. The place to balcony costs 3€ and the place to ground costs 4€. We choose the balcony one, where the view to stage weren't the best but we had more room than in ground part. I must say that I saw maximum 20 minutes from that play, because it was really depressing opera (Kata Kabanova), so we decided to go to eat a cake.

If you have any chance then for sure visit the Vienna!