Urkast villani ehk minu seiklused välismaa hostelitega

Hello!
Hiljuti avaldas Kristi ühe vahva postituse hostelite teemal. Kuna ma ise olen enamus oma reisid kuskil hostelis ööbinud, siis tahtsin ka mina sellest teemast rääkida. Kuigi Kristi postitus näitab pigem, kuidas hostelid võivad väga mõnusad paigad olla (mis on ka tõsi), siis mina tahan rohkem jagada just oma apsakaid, mis on tekkinud tavaliselt tegemata jäänud kodutööst (oi kui kaua võttis mul aega, et hinna asemel hakata eelistama kvaliteeti ja reaalselt uurida enne majutusasutuste kohta- ausalt tasub uurida, minu jaoks muudab head ööbimiskoht ka reisi kohe kvaliteetsemaks). Kuigi pettumusi, katkiseid või räpaseid kohti on rohkemgi olnud, siis täna toon teieni 5 meeldejäävamait kohta, lisaks sellele jagan teiega ka oma lemmikhosteleid.
Let's start!

1) Telkimine Firenzes- camping Michelangelo
Okei, esineme koht pole küll ei apsakas ega hostel, kuna ennast nimetavad nad telkimisalaks, kuid siiski tahan ka seda lahedat kogemust jagada. Peale tavaliste telkimislaade on neil ka endapoolt üles pandud suured telglid, kus sees on narivoodid, seega pelgalt telkimislaks on seda vähe nimetada. Minu üks esimesi hostelikogemusi oligi just seal, ka tookordne Itaalia reis oli minu esimene suurem välismaa reis, seega oli tollel hetkel üllatus ilmselt veel suurem. Kuna tookord reisimise juulikuus, siis ilm sobis ideaalselt seal olemiseks, lisaks sellele asus koht väga ilusa vaateplatsi kõrval ning 10-15 minuti jalutuskäigu kaugusel kesklinnast. Kindlasti on üks eredamaid mälestusi sellest korra, kui parasjagu jalgpalli MM ja kuidas värava saamisel oli telki kuulda terve linna kaasaelamist! Samuti sain just seal oma esimese Itaalias tehtud pitsa, mis oli taevalik!

2) Pisivargus Bratislavas- Freddy Next to Mercury
Kuigi ka minult on väga lollil moel kunagi reisil olles varastatud (õppetund for life!), siis tookordne äpardus juhtus hoopis minu sõbrannaga Slovakkias. Kõik sai alguse sellest, et ööbisime neljases unisex toas, kuna minu reisiseltskond koosnes kolmest inimeses, siis lihtne lahendus ütleb, et üks voodi jäi tühjaks, sinna maanduski keset ööd täiesti võõras noormees. Hommikul suundusid teised sööma ja mina jäin sättima, ma ei mäleta kuidas see juhtus, aga minu meelest oli alles voodis maganud noormees äkitselt koos oma asjadega kadunud. Hiljem avastas sõbranna, et oli oma rahakoti jätnud voodi peale, rahakott oli küll alles, kuid selle seest oli sularaha kadunud, ma pakun et u 50-100€ ulatuses. Ega me täpselt teada ei saanudki, kes rahaga minema kõndis, kuid valikuvõimalusi polnud just eriti palju. Siit mulle eluksajaks meelde jääv õpetus- pane alati oma isiklikud kallid asjad kindlasse kohta, eriti kui oled üksinda reisil. Hostel iseenesest oli väga okei ja kindlasti ei taha seda nende arvele kirjutada.

3) "Klooster" Veronas: Casa San Zeno- Istituto Salesiano
Millegipärast on kõige imelikumad/naljakamad juhtumid just Itaaliast, nagu ka järgnev ööbimiskoht, mille tausta ma absoluutselt ei uurinud. Jõudes Veronasse tuli esiteks ilmsiks, et majutuskoht ei olegi turistipiirkonnas vaid hoopis rohkem linnaservas/ linnaelanike rajoonis, peale üpris pikka kõndimist kuumuses jõudsime lõpuks sihtkohta. Esimene asi mida mina märkasin oli suur rist maja katusel, okei... Läksime sisse registratuuri, mille seinalt vaatas vastu (kohaliku?) usutegelase (preestri? koha asutaja?) pilt, okei....  Oma tuppa minnes nägin vahekorrusel silti, et see osa alast on mõeldud palvetajate jaoks ja tavaturistidel sinna palun mitte siseneda , okei... Tuppa jõudes tervitas meid seinal selle sama usutegelase pilt ja ristilöödud Jeesus- alles siis sai aru ka mu reisikaaslane, et oleme sattunud oodatust teistsugusesse kohta (ta pidas preetsrit alguses jalgpalli treeneris, sest maja kõrval tundus olevat spordikool)- igastahes palusin ma meie oleku ajaks reisikaaslasel pildi koos ristiga seinalt ära koristada. Kuigi esialgne ehmatus oli suur, siis tegelikult oli tegemist vaikse, lihtsa ja viisaka kohaga, lihtsalt meil endil, kui usuvõõrastel inimestel oli esimene ehmatus suur, kuid tagantjärgi vaadates jällegi hea õppetund teha korralik uurimus koha kohta.

Pilt: www.tripadvisor.com

4) Ei privaatsusele Ungaris- Comebackpackers
Mis meil mõttes oli? Ma mõtlen, et neid pilte vaadates ei tundunud see koht eriti okei, seega ma pakun et mängus oli raha ja uskumine, et meil on vaja lihtsalt voodit. kus magada, sest ülejäänud ajast oleme niikuinii linnapeal. Pean tunnistama, eks ta üks naljaks koht koos omanikega ikka oli- tõsi, ööbimiskoht asus kesklinnas, aga well, meie tuba oli näiteks läbikäidav, seega keset ööund sõelusid päris paljud teised ööbijad tagumisse tuppa. Samuti tuli ilmsiks, et kesklinnas olid päris kallid toidukohad, seega ei säästsime me küll ööbimise, kuid mitte toidu pealt. Üks väheseid kohti, kus ma ilmselt päriselt enam ööbida ei tahaks!

5) Maksa, maksa, maksa- Garda- Residence Parco Del Garda
Mäletan, kuidas mu Itaalia teise reisi lõpp pidi olema ideaalne- puhkus Garda ääres, päike, hea söök ja mõnus ööbimismaja koos basseiniga- kolme tärni koht ikkagi. Kohalejõudses lajatas meid aga karm tõsiasi, et minu kodune töö oli jällegi väga kehv olnud, sest kohapeal tuli maksta deposiidiks 150€, mis anti peale reisi tagasi. Meile teatati, et peale lahkumist peab ööbimiskoht (2 magamistuba+ köök) korras ja puhas olemas, muidu võetakse koristamise eest lisaraha (50€ kui ma ei eksi), minu küsimuse peale, kas me peaksime põrandaid pesema, vastati stiilis et. ega keegi neid meie eest pesema ei tule, siiski neid me ei pesnud. Viimasel päeval tuli töötaja ning vaatas kõik üle, lisaks kontrollis et kogu tehnika ja väärisesemed alles oleks, kuna me lahkusime varahommikul, oli see tegevus eriti tüütu. Linad, lisatekid ning küte (jumal tänatud, et õues olid soojad ilmad) maksid lisaraha, seega otsustasime magada ilma linadeta, tekiks need veneaegsed karedad tekid (võite ette kujutada, kui hästi ma päikesepõletusega selle all lebada sain). Lisaks sellele puudus majast seep ja ma arvan, et ka wc-paber, kuigi viimases pole ma päris kindel, see-eest oli aga olemas põrandahari ja kööginõud. Toad ise nägid suhteliselt okeid välja, siiski oli seal üpris niikse- päeval palav ja öösel jahe. Ja tagatipuks asetses kogu elamine veel mäekünkal, kuhu peale selliseid nõudeid polnud enam isu ronida. Piltide pealt näeb ka bassini, ka sellega oli mingi teema, mis on mu mälestustest juba pühitud, sest meie seal kordagi ujumas ei käinud, kuigi ilmad olid ilusad.
 Nii palju siis mõnusast ööbimispaigast.

Nüüd aga minu TOP 3 lemmikkohatde juurde!

*Kolmas koht kuulub Barcelonas asuvale hostelile, nimega Hola Hostel Exaimpel
- hind taskukohane ja oleneb palju sellest, milline tuba valida, ma arvan et meie toas oli 6-8 inimest ja maksime u 100-120€, samuti lähedal kesklinnale. Mulle väga meeldis hosteli kujundus-moderne ja puhas, lisaks oli võimalus laenutada jalgrattaid, hinnasees oli hommikusöök (kuigi selleks tuli suhteliselt vara ärgata, sest hommikusöögi lõpus ei pruukinud enam toitu olla, söök oli väga lihtne), samuti oli neil oma päevaplaan, meie valisime sealt pub crawli, polnud just parim pidu, aga toredad valikuvõimalused siiski. Selline hostel on väga hea koht ka uute sõprade leidmiseks, kui nad just pole inimesed kes teiste rahuaega rikuvad, nagu meie toakaaslased kahjuks olid.
Kellel rohkem huvi, siis SIIN postituses olen sellest kohast rohkem kirjutanud.

Pildid: www.booking.com

*Teine koht läheb Maltal asuvale Inhawi Boutique Hostelile-
jällegi väga mõnus õhkkond, kuigi tuba andis veidi soovida, seest oli seal megamõnus aiake koos võrkkiige, oliivipuude ja basseiniga, me reaalsel elasime selle aia lõpus olevas toas. Asukohalt jällegi väga heas kohas ning kindlasti läheb parim hosteli töötaja ka seal tegutsevale neiule- nii rõõmus ja elunautiv inimene+ väga abivalmis, andis ka meigi kõige rumalamatele küsimustele väga informatiivseid vastuseid. Samuti oli hinnas hommikusöök, mis serveeriti mõnusas kohvikus. Jällegi hea koht sõprade leidmiseks, sest ka ühtlasi on väga mõnus.

*Ja minu absoluutselt lemmik koht on... Kreetal, Chanias asuv Cocoon City Hostel.
Mul jäi reaalselt suu lahti, kui ma sinna hostelisse sisse asutasin, kõik oli niinii ilus ja korras ja puhas ja lihtsalt imeline, väga vabalt võiks mõne korraliku hotelliga kõrvutada. Eriti mõnus oli, et voodi ette sai tõmmata kardina ja ollagi kookonis ning teistest eraldatud, samuti läks minu magamistoast uks terassile. Hommikusöök küll hinnas ei olnud ja kahjuks veetsin ma seal ainult ühe öö, kuid muljet avalamiseks sellest piisas. Hostel asub jällegi heas kohas, mõnisada meeter bussijaamast.

Pildid: www.booking.com

Boonusring!
Kõige odavama hosteli tiitel läheb Bulgaarias, Sofias asuv Hostel 44, kui ma ei eksi, siis maksin öö ees 12€, ausalt öeldes polnud kõige hullem koht, kus ööbinud olen, kuid midagi erilist ka loota ei tasu.

Ja sellised ongi minu eredamad seiklused hostelitega olnud, kindlasti soovitan kõigil vähemalt korra elus reisil olles hostelis ööbida (on olemas ka nt kahesed toad), kuid kindlasti tehke korralik eeltöö- lugege kommetaare ja hosteli pool paika pandud reegleid (mina teen seda tavaliselt booking.comis), nii väldite ebameeldivusi.