MALTA CHECKLIST

Hello!
Aeg on jagada reisimuljed! Juba pikemat aega ei olnud ma enam vana reisipostituse formaadiga rahul- see tundus kuidagi liiga pikka ja lohisev, kuigi teisest küljest sain kõik detailselt ära räägitud. Kui ma mõniaeg tagasi lugesin Kristi blogi, avastasin paljude lahedate postituste hulgast ka checklist postituse, kuna tegelikkuses valmistun ka mina tavaliselt reisile minnes just listi abil, siis tabas mind tugev äratundmisrõõm ning mõtlesin seekord katsetada hoopis sellise reisipostutse formaadiga! Loodan, et teile meeldib ja saate kasulikku infot!
Let's begin!

Külasta St. John katedraali
St. Johni katedraal asub Vallettas, Malta pealinnas, kuhu me ka esimesel päeval suundusime. Kui võimalus, reisin esimesel reisil ja esimestel päevadel alati ka pealinna, sest see on justkui riigi visiitkaart, mis harjutab mind kohaliku eluga.

St. John katedraal on muuseum, kuhu omal ajal annetasid paljud rüütlid oma vara, tänasl päeval võib sealt leida mitmete kunstnike maale ning skulptuure, mis kohati on ära jaotatud riikide kaupa (Prantsusmaa, Itaalia jne). Ühtlasi on tegemist ka töötava katoliku kirikuga, seega on soovijatel võimalus kasutada ainult palvetajatele mõeldud kabelit. Pilet täiskasvanutele maksab 10€, sisenemisel peaksid olema kaetud õlad ja jalad vähemalt põlevedeni, kohapeal antakse vajadusel vastav riietus e ühekordsed linad (?), mida saab ümber piha siduda.

Lisaks sellele tasub Valettas külastada ka ülemist ja alumist Barraka aeda (Barraka garden), kus mõlemas kohas avaneb kaunis vaade üle lahe Kolmele linnale. Väga mõnus on ka lihtsalt Vallettas ringi jalutada ja lasta ennast vooluga edasi kanda.

Sõida praamiga
Peamisteks ühistranspordi liiklusvahenditeks on Maltal buss ja praam, need kes otsustavad auto rentida, peaksid arvestma asjaoluga, et seal on valitseb vasakpoolne liikulus. Kuna meie elasime Vallettast üle lahe, siis suundusime sinna just üle vee, lisaks sellele külastasime ka Kolme linna praamiga, hinnakirja piletite ja ajakava leiab SIIT. Samuti otsustasime võtta nädalase bussikaardi, mis maksis 21€ inimene, võin julgelt öelda, et nii tuli palju odavam, kui maksta iga pileti eest eraldi (selle sisse kuulus ka bussisõit lennujaama), info bussipileteite ja marssruutide kohta leiab SIIT

Fun fact: bussi peatamiseks tuleb peatuses käega viibata, bussis olles Stop nuppu kasutada, kui buss käe viipamise peale ei peatu, on buss liiga täis, et inimesi juurde võtta.

Uju Sinises Laguunis (Blue Lagoon)
Maltast põhjapoole jäävad kaks väikest saart: Gozo ja Comino. Comino on tuntud oma ilusa sinise vee poolest, kui sealne sadam oli isegi novembris küllaltki täis, siis veidi kaugemale liikudes leiab kindlasti mõne mõnusa koha, kus päikest nautida ja ennast vette kasta, mis oli isegi minusugusele külmavaresele veel täista soe. PS! Ettevaatust meduusidega, meil oli neid küll vaid 2 tükki, kuid sain aru, et suviti leidub neid palju rohkem!

Kui Comino on pigem selline rannamõnude saar, siis Gozol on peale ilusate randade ka väikseid linnakesi ja külasid. Meie külastasime mõlemat saart ühel päeval, kuid tegelikkuses võiks mõlema jaoks võtta eraldi päevad, sest kahjuks ei jõudnud me mõlemas paigas eriti kaua olla. Gozol kasutasime ka Hop on Hop off bussi, kogu info leiab SIIT. Mõlemale saarele saab praami/paatidega, on olemas nii ringreise 3 saare vahel kui ka kahe saare vahelisi otsi, kogu info leiab SIIT

Külasta merekoopaid
Üks asi, mis meil tegemata jäi oli merekoobaste külastamine, okei, teel Cominosse paadijuht korras viis meid mingite koobaste juurde, aga sellistesse ilusatatesse ja korralikesse me ei jõudnudki. Kindlasti tuleb arvestada ka ilmaoludega, sest liiga tuulise ilma korral võivad ekskursioonid koobastasse ära jääda, lisaks sellele ei ole kõigis koobastes vette hüppamine sugugi mitte tavapärane tegevus ja võib lausa ohtlik olla.

Külasta Marsaxlokki kalaturgu
Pühapäeval sõitsime Marsaxlokki, kohalikku kalurikülla, sest pühapäeviti toimub seal iganädalane kalaturg, kus ühtlasi müüakse ka muud põnevat kraami. Kalaturg on avatud kella 8.30st-14.00ni ja arveldamine toimub sularahas. Lisaks sellele on koht tuntud oma imeilusa promenaadi poolest, mille äärest leiab lugematul arvul värvilisi kalapaate.

Söö värsket kala
Peale Marsaxloki kalaturu külastamist suunduvad enamus turistid teisele poole teed asuvatesse restoranidesse, kus pakutakse värskelt püütud kalast tehtud roogasid. Restoranide tasemeid on muidugi igasuguseid, nägin kohti, kus lauad olid juba ette reserveeritud ja siis oli kohti, kuhu meie sattusime, kohake ise oli keskpärane, kuid road olid kas maitsetsmata või siis täiesti rasvased. Seega, tehke enne eeltööd, kuid tahate saada head maitseelamust!

Osta meresoola ja veini
Rääkides suveniiridest, mida ma alati armastan oma perele ja sõpradele tuua, siis alati armastan osta kohalikke tooteid. Meelis poodlemispaikadeks on turud ja käsitööpoed, sest nii vähendan võimalust, et Eestist sama kaupa leiab.

Seekord ostsin peamiselt kohalikku meresoola, mida valmistakse Gozo saarel, muideks leidub ka selliseid, kuhu on lisatud juurde erinevaid vürtse. Samuti tõin kaasa veidi veini, kuna ma ise veinisõber ei ole, siis kahjuks ei oska ma maitseelamuse kohapealt kaasa rääkida, kuid tavaliselt on rahule jäädud. Lisaks sellele tulid Maltalt kaasa ka paari väikest likööripudelit, mis on samuti kohalik toodang. Kõik eelnimetatud tooted on saadaval ka Marsaxlokki kalaturul, kuigi veinivalik on seal kasin.

Jaluta Mdinas
Käsi püsti kellele meeldib Game of Thrones! Kas teadsid, et osaliselt on just see seriaal filmitud Maltal? Üheks selliseks kohaks on näiteks Mdina linn (vaata rohkem kohti SIIT), mis on kindlasti üks minu lemmikkohti Maltal ja hoiab kõrget kohta ka üldises reiside arvetuses! Seal valitsevat rahu ja ilu oli minu jaoks väga raske pildile püüda, kuna Mdinas on kitsad tänavad ja üpris kõrged majad, seda lihtsalt peab ise kogema!

Tee rannapäev
Maltal on palju ilusaid randu, seega otsustasime viimasel päeval aja täiesti maha võtta ja rannapäeva teha. Meie valikuks osutus Golden Bay, pigem kärarikkam koht koos söögikohtadega ja päikesetoole laenutavate meestega. Ühatlasi oli tegemist ka liivarannaga. Meie ööbimiskoha töötaja käest sain ka infot, et alati tuleks enne kontrollida millisesse randa minna, sest tänu asukohale võib näiteks ühel saarepoolel olla täiesti vaikne, samal ajal kui teises saare otsas tuulab ja ujumisest ei tule midagi välja, kui ma õigesti aru sain, siis kirde tuul pidi kõige salakavalam olema, eriti just idapoolsel rannikul. Hea info randande kohta leiab SIIT

Pidutse Pacevilles
Paceville on üks nendest kohtadest , mida soovitasid mulle päris mitmed inimesed, kuid mis minu jaoks oli madala prioriteediga. Tegemist on alaga, kus on palju ööklubisid ja baare, umbes nagu Tallinnas vanalinn/Bermuuda või Istanbulis Taksim. Niiet peoloomadel soovitan sinna minna!

Söö jänest
Malta traditsioonilisele toidulauale kuulub ka hautatud jänes köögiviljadega. Kindlasti soovitan ka selle kohta välja uurida, kus pakutakse head jänest. Meie oma oli söödav, kuid jällegi maitsestamata ja mitte nii hea, kui olin lootnud.

Majutuskohad
Kuigi majutuskohti polnud listis, tahan ka nendest paar sõna rääkida, sest seekord jäin tõesti mõlemaga rahule! Kuna tegemist oli minu täditütre esimese soojamaareisiga, siis tahtsin näidata talle nii hosteli kui hotelli kogemust.

Reisi esimesel poolel ööbisime Inhawi Boutique Hostel- suurepärased teenindajad, reaalselt, nii elurõõmsaid inimesi pole ma ammu kohanud; väga ilus elutuba ja köök; õuealal bassein ja väike puuvilja aed, hommikusöök hinna sees ning väga heas asukohas, ainult magamistuba oleks võinud mõnusam olla (meie tuba piltidel pole).
 Hinne: 9/10-st.

Reisi teisel poolel olime aga Bayview Hotel by ST Hotelsis. Väga hea asukoht, hommikusöök rikkalik ja hinnas, katusel terass koos basseiniga, sees väike bassein koos mullivanniga, mille kasutamine samuti hinna sees, merevaatega toas on rõdu, kust avaneb kaunis vaade. See-eest oli sisustus oli üpris keskpärane ja veidi vananev.
Hinne 8/10-st.

Pilt on tehtud hotelli katusel.

Ja selline oligi uutmoodi reisipostitus!
Andke teada, kuidas uus versioon meeldis!