Next Stop: Hailuoto (Finland)

CLICK HERE FOR ENGLISH VERSION

Hello!
Nagu lubatud, siis tänases postituses jagan meie pere reisipilte ja muljeid.
Peamiselt veetsime aega Hailuoto saarel, mis asub Kesk-Soomes, umbes 6-7 tunni kaugusel Helsingist. Peale selle külastasime korraks ka Olulut ja väiket linnakest Raahet.

Hailuoto näeb välja üpris sarnane meie saartele, umbes 30 km lai, täis männimetsa, soid ja liivaluited. Eriti mõnusad on seal rannad, kus on pehme liiv, siiski olge ujumisel ettevaatlikud, sest merepõhi võib kohati vägagi kivine olla. Suve ajal on seal õhtuti ka väga valge, näiteks kell 12 öösel võis vabalt veel ilma lisavalguseta ringi jalutada. Saarel on kaks poodi, postkontor (poes), baar, kus müüakse kohalikku õlut ning isegi mitmeid söögikohti. Meie einestasime kohas nimega Luoto, kus toit oli tegelikult maitsev, aga hinnakiri üpris kallis (praed maksid umbes 15-25€), see-eest tundus lõunapakkumine vägagi mõistlik, 15€ eest sai supi, prae ja magustoidu. Rohkem infot saarel olevatest söögikohtadest leiab SIIT. Ka poes oli toit Eesti hindadega võrreldes  kallim (mitte palju, aga siiski), kuid peab tõdema, et ega see ka mandril väga palju odavam ei olnud. Küll aga oli tasuta praam mandri ja saarel, mis sõidab umbes tunni jooksul korra või paar. SIIT leiab praami ajakava.

Kuna meie ööbisime (hüper-super-imelises) peretuttavate majas, siis kahjuks ei oska ma anda täpset infot majutuse kohta, siiski nägin erinevaid kämpinguid ning usun, et on olemas ka telkimisalad, sama kinnitab ka saare veebileht, kus on rohkem infot erinevate ööbimisvõimaluste kohta.

Nagu ma juba eelmises postituses mainisin, siis palju seal näha ei ole, pigem on koht sobilik lihtsalt puhkamiseks ja loodusnautlejatele, kellel on võimalus jalutada metsas ning matkata mööda laudradasid, mis looklevad läbi metsa, soo ja mereäärse. Meie sattusime sinna just sellel ajal, kui väljas olid veel 30-kraadised ilmad, seega oli seal eriti mõnus, merevesi oli üpris soe ja kogu ümbrus tekitas pigem soojamaa puhkuse tunde. Saarel on ka oma koduloo muuseum, kuhu  pidasime vajalikuks mitte minna. Rohkem infot muuseumitest leiab SIIT. Samuti on võimalik külastada majakat, pilet sinna maksis umbes 5€ täiskavanule, peale mõningast kaalutlemist otsustasime, et meile sobib majakat ka ainult väljaspoolt vaadata. Juhuslikul kombel sattusime saarele samal ajal, kui seal käis kohalik muusikafestival, seekord külastasime kontserti, kus esinesid kohalikud.

Kui nüüd linnadest rääkida, siis pean ütlema, et saareelu meeldis mulle rohkem. Oulu meeldis mulle oma vibe'i poolest, seal leidus täitsa mõnusaid tänavaid ja lahe/jõe äärne ala oli hubane, aga meie jaoks polnud seal eriti midagi teha/vaadata. Kindlasti olid mu lemmikkohtadeks turuhoone ja linnavalitsuse hoone.  Raahe oli minu jaoks megaarmas linnake, mis on värviliste puumajadega meenutas mulle Viljandit, siiski on isegi kohalike sõnul tegemist nn kummituslinnaga, sest hoolimata korras majadest oli linn pea inimtühi, nagu üks kohalik naljatledes ütles, pidavat enamus linnarahvast vanadekodus elama. Sellel reisil õnnestus mul esimest korda elus külastada ka Ikeat, kuna tavaliselt on need linnast väljas, siis pole mul selleks varem võimalust olnud, ausalt öeldes ootasin natukene rohkem, aga jäin siiski rahule!

Ja selline oligi meie perereis Soome!
Ja nüüd ruttu pilte vaatama!
Cheers!

Hailuoto:

Oulu ja Raahe
Hello!
As I promised, then today I am going to share some photos and emotions of my family trip. We spent most of the time on Hailuoto island, which is in Middle-Finland, around 6-7 hours from Helsinki. Besides that we also visited towns called Oulu and Raahe.

Hailuoto is pretty similar to Estonian islands, it around 30 km wide, full of pine forest, bogs and sand beaches. I really loved those beaches, because the sand was so nice in there, still be careful while you are swimming, in some places bottom of the sea is covered with rocks. In summer time nights are very light, for example in midnight we didn't need any extra light to have a walk. There's two shops, post office (in shop), bar, where they sell local beer and even some eating places. We had dinner in a place called Luoto, where food was good, but also expensive (main dishes costed around 15-25€), but the lunch offer looked good, for 15€ you got soup, main dish and dessert. More information about local eating places is in HERE. If I compare the prices with Estonia then even food in shop was mostly expensive (not much, but still), the same was with shops in Oulu. But the ferry between island and main land was for free, it departed usually once in an our. The ferry schedule is in HERE.

As we staied in (super-hyper-amazing) house, which belongs to my family friends, then I don't know much about accommodation places, but I saw some camping houses and I believe, that there's an area, where people can camp in tents, the same says  Hailuoto website, where is more information about different accommodation places.

I already mentioned in last post, that there isn't much to do, it's more a place, where people can just relax or for nature loveres, because there's a nice roads, which leads to forest, bog and beach. During our trip it was almost every day 30 degrees outside, so it was super nice, water in the sea was quite warm and I had a feeling, that I am in somewhere South-Europe. In that island there's also some museums, where we didn't go, more about them is in HERE. There's also a light house, entrance to there costed around 5€ per adult, after quick calculation we desided to admire this building only from outside. By accidentally we visited the island at the same time, when there was a music festival, at this time we visited only a concert, where performed local people.

If I compare Oulu and Raahe with Hailuoto, then I must say that I liked island life more. But I also liked Oulu's vibe, there were some nice streets and I liked sea/river areas, but for us there wasn't much to do or see. For sure my favourite places were market hall ja city hallRaahe was a super cute town, which reminded me with it's colorful wooden houses one Estonia town (Viljandi). Still even locals said that it's like a ghost down, because despite of pretty houses the town was almost empty, like one local said, most of the people lives in elderly house. During this trip I also visited for the first time Ikea, we don't have it in Estonia and as they are usually outside of cities, then I never had change before, I expected a bit more, but it was still awesome!

And this was our family trip to Finland!
And now enjoy the photos!