Next Stop: Amsterdam & Rotterdam

Lõpuks ometi olen valmis saanud esimese postituse Hollandi reisit! Jehuuu! Kuna selle lühikese aja jooksul reisisme kokku 4 erinevas kohas, siis toon teieni 2 erinevat postitust, milles igas postiuses räägin kahest kohast. Seekord võtan fookusesse kaks Hollandi suurlinna: Amsterdam ja Rotterdam!
Tere tulemast Hollandisse!

Asukoht:
Amsterdam ja Rotterdam, Holland

Reisi kestvus:
Mõlemas linnas 1 päev

Sihtkohta reisimine:
Kuna kogu reisi vältel ööbisime Amsterdami lähedal asuvas linnas nimega Utrecht, siis kõik meie kohalikud reisid said alguse just sealt ja eranditult rongiga, kuna just see tundus kõige kiirem ja mugavam valik, muideks Hollandis võib kohata mitmekorruseliseid ronge. Igasse meile vajalikku sihtkohta sõitsid rongid mitu korda tunnis ning olid kiired ja mugavad. Kindlasti olemas ka päeva/kuukaartide süsteem, kuid meie ostsime iga kord uued piletid, mis eeldas seda, et pilet ise (kiibiga paberkaart) maksis 1€. Lisaks sellele on olemas ronides kaks klassi, meie valisime alati teise klassi, kuid erilist vahet ma esimesega ei märganud, klassid on märgitud nii väljaspool kui seespool rongi.
Amsterdam: Edasi-tagasi teise klassi täispilet (me ei leidnud võimalust osta sooduspileteid) Utrechtist Amsterdami maksis umbes 15€ ja sõit sinna kestis umbes 25 minutit.
Rotterdam: Edasi-tagasi teise klassi täispilet Utrechtist Rotterdami maksis 21€, sõit sinna võttis aega umbes 40 minutit.

Kohalik eripära:
Amsterdam:
Amsterdam on Hollandi kõige suurem linn. Minu jaoks oli tegemist linnaga, mis on küllakti suur, lärmakas ja paljuski pühendatud turistidele. Amsterdamis õppisime selgeks uue sõna, Geodgen- mis on tõlkimatu sõna, kuid enam-vähem tähendab "põhimõtteliselt illegaalne, aga sotsiaalselt tolereeitav", lisaks sellele sisaldab see endas kolme põhiprintsiipi: 1)Ei tee kellelegi liiga; 2)Majanduslikult kasulik 3) Mitte avalikult reklaamitav, aga kõik justkui teavad, et vajatud kaup/teenus on vastavast asutusest saadav- täpselt samal põhimõttel on välja arenenud Punaste Laternate tänava teenused või on võimalik osta teatud kohvikutest kanepikooke.

Rotterdam: Rotterdam on suuruselt teine linn, mis II MS ajal sai Hollandi ainukese linnana pommitada, tänu rasketele kahjutustele ehitati ajapikku üles arhitektuuriliselt väga omanäoline ja modernne linn, mis peale kõrgete, veidrate ja huvitavate majade hõlmab endas ka traditsioonilist madalmaade arhitektuuri. Rotterdami elanikkond koosneb 45% mujal välismaal sündinud inimestest, seega on seal ka väga värvikirev kultuur. Samuti asub Rotterdamis Euroopa suurim sadam.

Majutus:
Kogu reisi jooksul ööbisime imearmsas Utrechtis asuvas majas, millest pikemalt räägin juba järgmises postituses!

Vaatamisväärsused:
Amsterdam: Amsterdamiga oli mul selline imelik suhe- ma kuidagi ootasin sellest nii palju ja kui ma lõpuks sinna jõudsin, siis tundus seal nii palju rahvast ja võltse asju, et ma ei tahtnudki enam midagi teha. Kuigi mulle pakkusid sealt huvi vaid vähesed asjad (mida ma ka kohe loetlema hakkan), siis kindlasti on seal nii mõnegi jaoks tunduvalt palju rohkem põnevaid kohti. Minu kolmeks põhieesmärkis oli ära käia Anne Franki muusemis, Punaste Laternate tänaval ja näha neid kauneid kanaleid.
 Eelneval õhtul lugesin internetist, et Anne Franki muuseumisse on võimalik osta piletid kahel moel: internetist, mida müüakse ette 2 kuud, mis tavaliselt on kõik välja müüdud ja mida saab osta ainult Anne Franki muuseumi ametlikult leheltvõi koha pealt, mille müük hakkab päeva teises pooles, umbes kella 16.00 ajal, tegelikkuses võeti vastu ainult piletid, mis oli ostetud nende kodulehelt ning füüsilist piletite müüki ei toimunud, samas lugesime ametlikult kodulehelt, et selline e-piletite süsteem (ilma füüsilise müügita) kestab kuni kesksuveni, kuna hetkel on toimumas muusemis remont (muuseum on ikka avatud). Niisiis tuli osta pilet internetist, täispileti hinnaks 10€ nägu, eelneval õhtul vaadates ei näinud ma ühtegi vaba piletit, kuid tuli välja, et samal päeval paistakse müüki veel eksta piletid, seega õnnestus mul seal muuseumis ära käia. Piletid on jaotataud ajalisteks sektoriteks, see tähendab, et iga 15 minuti tagant lastakse sisse teatud hulk inimesi, kuid nad peavad tulema kohale õigeks ajaks (see mis piletil kirjas, aega saab pileti ostmisel ise valida), muuseumis võib olla sees nii kaua kui tahetakse. Kuna muuseum on väike ja järskude treppidega, siis tuleb enne sinna minekut kindlasti liikumisraskustega inimestel sellega arvestada, kuigi muuseum ei jätnud mulle sügavat muljet, on mul siiski väga hea meel, et seal ära käisin.
Ülejäänud 2 eesmärki täitsin tausta tuuri olles, sellel korral otsustasime võtta selle Sandemns Neweurope firma alt, kus meil oli väga lahe giid nimega Rimousky ehk Rimu. Tuleb välja, et see sama firma korraldab näiteks ka tuuri, mis räägib ainult Punate Laternate tänavast ja selle kirevast ajaloost! Amsterdamis asub ka Van Goghi muuseum, mille lähedal on ka kuulust Amsterdami märk, kuna ma tundsin, et mul pole Van Goghi muuseumi jaoks veel piisavalt teadmisi, siis jäid seekord need vaatamisväärsused vahele.

Rotterdam: Ka Rotterdamis võtsime tasuta tuuri, seekord aga Free Walking Tour Rotterdam firma alt, kus oli jällegi väga tore giid nimega Remy,  meid oli koos giidiga kokku vaid 7, mis tegi tuuri eriti mõnusaks ja individuaalseks! Minu lemmikuteks kujunesid Kuubiku majad (kuhu on võimalik ka sisse minna), jõuluvana kuju, linnavalitsuse maja ja Erasmuse sild, kuhu kogenenud erasmuslasena oleks mul olnud patt mitte minna. Peale selle on võimalik võtta erinevaid tuure sadamasse (üksinda ei soovitata sinna minna, sest see on lihtsalt nii massiivne) ning eriti lahe tundus veebussi tuur, kahjuks ei jätkunud meil piisavalt aega ning jaksu, et minna sadamasse ja veebussi me lihtsalt ei leidnud üles. Kindlasti võib põnev olla ka meremuuseum

Söögikohad:

Amsterdam: Otsides infot Amsterdami kohta, leidsin, et seal peaks kindlasti ära proovima sellise toidu nagu Rijsttafel, mis põhimõtteliselt tähendab valikut erinevatset riisidest, tegemist on küll Indoneesiast pärit toiduga, kuid tänu Hollandi kolooniatega ka Euroopasse jõudnud. Tuur käigus näitas giid restorani, mis asus kohalikus Hiina linnaosas, hiljem tuli aga välja, et tegemist oli Tai restoraniga Bird, kus kahjuks selliseid riisiroogasid eipakutud, aga toit oli hea ning ka rahvahulk näitas, et tegu on väärt kohaga.
Rotterdam: Tasuta tuuri käigus saime teada nii mõneski vahvast söögikohast, isegi meie puhkepaus toimus ühes neist. Esimesel päeval küsides oma öömaja omanikult rahvusliku toidu kohta, ei osanud ta meile midagi erilist välja pakkuda, kuid just Rotterdamis saime teada, et kohalikud armastavad süüa kiirtoitu nimega kapsalon, mis koosneb kebabist, juustust, kastmest ja salatist, tegemist on üsna rammusa, kuid väga maitsva toiduga, Rotterdami parimat pidavat müüdama kohas nimega Jaffa, mis asub Witte de Withstraat'i tänaval, kohake näeb välja üsna tagasihoidlik ja nii mõnegi jaoks võib-olla ka veidike eemaletõukav, kuid toit oli seal tõesti hea! Meie tuuri peatus toimus samal tänaval asuvas jäätisepoes nimega De Ijssalon, kus müüdi ülimaitsvat jäätist, eriti hea oli pistaatsia oma! Witte de Withstraat'i tänaval asub üldse palju mõnusaid kohakesi, kus leidub midagi igaühele! Üle jõe aga asub Hotel New York, mille ees saab istuda mõnusatel toolidel, juua midagi head ning nautida päikest ja merd, alkoholi seal juua ei või, küll saab seda teha aga samuti hotelli ees asuvas välikohvikus.

Vaba aeg:
Amsterdam: Amsterdam on suur linn, kus leidub kindlasti väga palju tegevusi. Kuna meie olime seal vaid päevakese, siis üleliia palju aega meil ei olnudki. Üks koht, kuhu ma oleks tahtnud minna, aga mis jäi tollel hetkel tahaplaanile oli Madame Tussaud muuseum, õnneks leidub seda ka teistes Euroopa linnades. Mõni päev enne Amsterdami minekut avastasin, et seal on ka Primark, seega võite ette kujutada, kuidas mina oma viimased 2 tundi Amsterdamis veetsin!

Rotterdam: Rotterdamis oli minu üheks lemmikkohaks aga Turuhoone, kus leidub väga palju lahedaid söögikohti, see koht õrnalt on sarnane meie Balti Jaama turuga. Teise laheda kogemuse osaliseks saime siis, kui tahtsime minna sõitma veebussiga, kahjuks seda me ei leidnud, kuid selle asemel saime sõita veetaksoga, mulle, kui maismaa neiule piisas 5 minutilisest sõidust täiesti, et päevane adrenaliini kogus kätte saada! Meie kasutasime veetaksot sõitmaks Turuhoone lähedalt New York Hotelli juurde, hiljem kõndisime sealt üle Erasmuse silla jälle teisele poole kallast tagasi. Üks ots kesklinnas maksab 4,50€ inimese kohta.

Ja sellised olidki meie seiklused Hollandi suurlinnades, järgmises postituses viin teid juba veidi väiksematesse ja veel armsamatesse kohtadesse!
Cheers!

Amsterdam:

Rotterdam:

Hello!
Finally I have started with my first travel post about Netherlands! Yessss! As we traveled in four different places, then there will be two posts. Today I am going to talk about big cities- Amsterdam and Rotterdam!
Welcome to Netherlands!

Destination:
Amsterdam and Rotterdam, Netherlands

Duration of Trip:
In both of them I spent 1 day.

Travelling to Destination:
As our accommodation was in town called Utrecht, then we started all our local trips from there and always with train, because it felt the fastest and most comfortable choice, by the way, there's also trains which has 2 floors. Those trains, which went to our destinations, departed at least a couple of times per hour. I believe that there's some kind of day/ month card system, but in every day we just bought a new ticket (paper card with chip) which costed 1 extra euro. Also trains has two classes, we always bought a second class ticket, because the first class didn't seem to be so different, the classes are marked on doors and walls.
Amsterdam: Two-way ticket for adult (we didn't find any tickets for students) from Utrecht to Amsterdam costed around 15€ per person and the ride took around 25 minutes.
Rotterdam: Ticket with return for adults from Utrecht to Rotterdam costed around 21€, the ride took around 40 minutes.

About Local Life:
Amsterdam: Amsterdam in the biggest city in Netherlands. For me it's a city, which is quite big, noisy and full of tourists. In there we learned a Dutch word, Geodgen- which doese'nt have a 100% right translation, but it kind of means "technically illegal, but officially tolerated" and it has 3 main rules: 1) Doesn't harm no-one; 2) Economically useful; 3)There's no public promotion, but everybody knows, where to get that needed product/service- basically this is how the Red Light District services and coffee shops with hash brownies are working.
Rotterdam: Rotterdam is the second biggest city in Netherlands, in II WW it was the only city in Holland which got bombed, thanks to that it has today a very unique architecture, besides of high, weird and interesting buildings, there's also many traditional houses. 45% of Rotterdam's population are born out of the country, so there's also a very colourful culture. The biggest harbor of Europe is also in Rotterdam.

Accommodation:
In this trip we had only one accommodation and it was in Utrecht, already in next post I will speak about it more!

Sightseers:
Amsterdam: I have with Amsterdam a weird relationship- I waited so much to go there and when I finally arrived then there were so many people and fake things, that I lost my interest. I believe that for some people there's for sure a lot of things to do, but for me I had only few goals: I wanted to visit Anne Franki museumRed Light district and see those beautiful canals.
A night before Amsterdam I read from Internet, that there's two ways how to buy tickets for Anne Frank museum. One option was to buy them from Interent, where there's two months plan,  which are usually all sold out and which is possible to buy only from official website; or the second option was to buy them from the museum, there was also said that they start selling them from museum in the other half of day, so around 16.00. In reality they only accepted tickets, which were bought from Internet and there wasn't any chance to buy them from museum, but if I understood correctly then this kind of system is only until midsummer, because a part of museum is under constructions. So the only option was to buy tickets from Internet, luckily on the same day they sold some extra tickets, because a night before all tickets for the next day were sold out, one ticket for adult costed 10€. As there's a lot of people then in every 15 minutes they let in a certain amount of people, while buying a ticket you can choose on what time you want to go to museum, the time for entering to museum is 15 minutes but you can stay there as long as you want. As this place is small and with steep stairs, then for people who has problem with walking needs to consider that for sure! Although I wasn't super excited after visiting the museum, I am happy that I still did it!
The rest of 2 goals I managed to do/see in free tour, at this time we desided to take Sandemns Neweurope one, where we had a super cool guide called Rimousky aka Rimu. The same company makes also a tour, where they put focus only to Red Light district with it's colourful history! In Amsterdam there's also Van Goghi museum and near of it there's a sign of Amsterdam, as I felt that I am not ready for Van Goghi museum, then at this time we skipped those places.
Rotterdam: In Rotterdam we also took a free tour, but at this time from Free Walking Tour Rotterdam  company, we had a very lovely guide Remy and with him there were only 7 of us, so it was a very nice and individual tour! My favourite places were  Cube Houses (it's possible to go in), Statue of Santa Claus, City Hall ja Erasmuse Bridge, which for me as an old Erasmus student was like a holy place. Besides those places there's a different tours to harbor (it's not a good idea to go there alone, because it's so big) and a super cool tour with water bus, sadly we didn't had enough time and strenght to go to harbor and we just didn't find the water bus. I also heard that the Sea Museum is cool.

Place to Eat:
Amsterdam: While I searched information about Amsterdam I found a suggestion that we should try food called Rijsttafel, which is basically different types of rices, it's originally from Indoneisa, but thanks to colony system it reached to Europe. While we were with the tour in China Town our guide show us a good place where to eat, later, when we went there, it came out that it's a Thailand place called Bird and they don't have that dish, but it was still a good place, also full of people.
Rotterdam: During the free tour we heard about some good eating places, even our break was in one of them. In the first day, when we asked from our accommodation host about local food, she said that there isn't nothing special, but in Rotterdam we found out, that there is a fast food called kapsalon, which is made of kebab, cheese, sauce and salat. It's pretty heavy one, but the taste is super good, the guide said that the best kapsalon in Rotterdam is in place called Jaffa, which is in Witte de Withstraat street. This place looks very simple and probably to some people even a bit dirty, but the food was really good! Our tour break was on the same street in the ice cream shop called De Ijssalon, the ice cream was actually really good, especially the pistachios one. There's a lot of cozy places on Witte de Withstraat street, I am pretty sure that everyone will find something from there! Across the river is a Hotel New York, in front of that there are cozy chairs , where is possible to enjoy sea, sun and drinks, it's forbidden to drink alcohol in there, for that there's a small outdoor cafe.

Free Time:
Amsterdam: I am pretty sure that there's a quite lot things to do, but as we were there only for a day, then we didn't have so much free time. One place, where I wanted to go was a Madame Tussaud's museum, but as there were some other more urgent places, what I wanted to see, then we didn't had enough time to visit it, luckily it's not the only city where I can do it. A couple of day before going to Amsterdam I realized that there is a Primark, so you can imagine, how I spent my last 2 hours in Amsterdam!
Rotterdam: One of my favourite places in Rotterdam was a Market Hall, where are a lot of cool eating places, it reminds me a bit a market in Tallinn which is called Balti Jaama Turg. Second cool moment was then, when we wanted to go to drive with water bus, but we didn't find it, so we took a water taxi, for me, as a girl, who doesn't have big experiences with boats, was that 5-minute-long ride enough to got my daily amount of adrenaline. We used water taxi to go from near of Market Hall to Hotel New York, later we walked back to other side crossing the Erasmus Bridge. One way for one person in city center with water taxi costed 4.50€

And those were our adventures in Netherlands cities, in next post I will take you to smaller and more cuter places! See you soon!