Next Stop: Budapest

CLICK "HERE" FOR ENGLISH VERSION
CHECK OUT THE VIDEO FROM "HERE"

Heihei!
Aeg on üheks vahvaks Budapesti seikluseks! Kuigi minu jaoks toimus reis juba pea kuu tagasi, siis hoolimata sellest üritan teieni tuua kõik vajaliku informatsiooni! Kinnitage turvavööd ja olge valmis seiklusteks!

Asukoht:
Budapest, Ungari

Reisi kestvus:
4 päeva

Sihtkohta reisimine:
Rongiga Ustist Prahasse ning Prahast bussiga Budapesti.
*Pluss: Bussfirmaks oli endiselt Eurolines, mille piletite eest maksime seekord umbes 30€/nägu edasi-tagasi.
*Miinus: Seekord tulime tagasi hommikuse bussiga, mis oli tunduvalt rohkem täis, kui
õhtused bussid on olnud, seega on ka wifi ühendus rohkem häiritud.

Kohalik eripära:
*Rahaühikuks on forint, 1 euro on u 312 forintit, seega arvutamist tuleb palju.
*Jällegi on linn ise küllaltki kompaktne (vaatamisväärsuste osa), seega kellel vähegi rohkem aega, näeb kõik täitsa ilusti ka jalutades ära. Siiski on Budapest suurem kui Bratislava.
*Linnas on metroo, mis on üks esimesi Euroopas.
*Võrreldes Eestiga on aprilli alguses seal soojem ning puud juba õitsevad.

Majutus:
Meie ööbimiskohaks oli hostel nimega Comebackpackers, tegelikult oli tegemist suure korterelamuga, mille toad olid muudetud hosteli laadseteks tubadeks. Meie ööbimise kahe topeltvoodi, kolme nari ja lukustatavate kappidega toas, korteris oli umbes veel üks samasugune tuba, köök ja vannituba (koos vanniga!). Kuigi esmapilgul tundus selline lahendus minu jaoks väga kummaline, siis tegelikult oli seal väga tore olla, meiega tegelenud naine rääkis väga hästi inglise keelt, jagas linnakaarte ning andis nippe söögikohtade osas, lisaks oli seal väga korralik wifi. Ööbimispaik oli täiesti kesklinnas (St. Stephen's Basilicast ümber nurga) ning metroo peatuse lähedal, kuid tänu asukohale olid ka selle läheduses asuvad söögikohad kallimad (kesklinn siiski). Meie maksime 3 ööd 24€/ nägu, mis asukohta arvestades on täiesti olematu hind! Muidugi ei ole see kõige privaatsem ja ilusam koht, kus ööbida, aga seevastu kulub raha vähe.

Vaatamisväärsused:
Budapest on tuntud kui üks ilusatest Kesk-Euroopa linnadest ja nii on see ka minu jaoks. Linnas leiab väga palju ilusat arhitektuuri ja nii arvas ka mu parim sõber, kes on küllaltki palju ringi rännanud. Minu lemmikkohtadeks osutusid juba mainitud St. Stevens Basilica, Matthiase kirik, koos oma värvlise katusega, ja võimas parlamendi hoone. Samuti meeldis mulle väga vaade linnale Citadelli juurest ning kuju, mis asus Linna pargis. Kuid Budapestis oli ka paar kohta, mida me just kalli hinna tõttu ei külastanud, näiteks ei sõitnud me vaaterattaga (täiskavanud 8€-õpilastele eraldi pileteid ei olnud), sest palju parema vaate sai St. Stevensi Basilica'st (u 2€), samuti ei külastanud me ühte Euroopa suurimat sünagoogi, sest pilet sinna oli õpilastele u 10€. Kindlasti soovitan võtta ka tasuta jalutustuuri, mis annab kiire ülevaate, mida linnas näha ja mida mitte, samuti saab sealt ka häid soovitusi söökide ja jookide, kultuuri ja muude vaatamisväärsuste kohta. Meie valisime Free Walking Toursi firma, muidugi ärge unustage, et lõpus oleks viiskaks siiski tuuri eest maksta täpselt nii palju kui ise soovite!

Söögikohad:
Kuna ma mõnest kohast unustasin jälle pilti teha, siis räägin nendest, mida suutsin jäädvustada. Meie esimene õhtusöök oli kodu lähedal asuvas itaalia restoranis nimega TG Italiano, sealne teenindus, toidud ja kokteilid olid lihtsalt super! Hinnad olid küll natukene keskmisest kallimad, aga see kõik oli seda väärt! Järgmisel päeval ostsutasime lõunat süüa Matthiase kiriku lähedal asuvad Baltazar grillbaari, mulle väga meeldis sealne sisustus, kuid see oli ka kahjuks ainuke asi, mis mulle seal päriselt meeldis, minu jaoks olid hinnad liiga kallid, toidud liiga peened (ma eelistan väga lihtsaid toite) ja teenindus võrreldes eelmise õhtu kogemusega oli ka kuidagi elutum. Õhtust otsustasime süüa aga kuskil Ungari köögiga seotud kohas, meie valikuks langes Karcsi Vendeglö, mis välimuselt ja hinnalt oli tagasihoidlik, kuid toidud oli see-eest väga kodused. Viimasel päeval võtsime kamba peale aga ühe suure pitsa Pizza Monkeyst, mis asub Linna pargi lähedal, nii palju kui mina aru sain, siis saab sealt pitsasid ainult kaasa osta, hinnaklass oli täiesti keskmine, aga oi kui suure pitsa me selle raha eest saime!

Vaba aeg:
Kuna meie olime Budapestis päris kaua, vähemalt võrreldes eelnevate reisidega, siis oli meil ka küllaltki palju vaba aega. Selle käigus jõudsime käia kohalikus suures turuhoones, kus peamiselt müüdi värskeid toiduaineid. Eelmisel õhtul külastasime ka esimest ruinpubi (Szimpla Kert), nüüdseks on sarnaseid kohti Budapestis juba päris palju, tegemist on pubidega, mis on ehitatud nö rikutud ja vanadesse majadesse ning sisustatud suvalise ettejuhtuva mööbliga, minu jaoks meenutas koht veidi Telliskivi Loomelinnakut, ehk siis tegemist oli väga laheda ümbruskonnaga! Viimasel päeva nautisime oma ülisuurt Moneky Pizzat aga Linna pargis, kus võib vabalt pikniku pidada, raamatut lugeda või midagi mängida!

Ja selline oligi reisuke mõnusasse Budapesti!
Cheers!

Heyhey!
It's time for a talk about Budapest! For me this trip was almost a month ago, but I still will try to give you all the important information! So fasten your seat belts and be ready for new adventures!

Location:
Budapest, Hungary

Duration of trip:
4 days

Traveling to destination:
By train from Usti to Prague and by bus from Prague to Budapest.
*Plus: In this time we also choose Eurolines company, the tickets were around 30€/per face in total.
*Minus: At this time we came back with morning bus, which was more full than the late one, so the wifi connection wasn't so good.

About local life:
*They are using forint, 1€ is around 312 forints, so there's quite a lot calculating.
*This city is also quite small (I mean sightseers part), so who has a bit more time then 1 day, then it is possible to walk everywhere. Still Budapest is bigger than Bratislava.
*There's a metro, which is one of the first ones in Europe.
*When I comparing the weather with Estonian one then it is warmer, for example the trees has leaves already.

Accommodation:
Our accommodation was a Comebackpackers hostel, which actually is a one big apartment, where the rooms has changed to the hostel ones. In our room there was 2 double beds, 3 bunks and lockers, there was one more room like this, a kitchen and a bathroom (with the bath)! In the beginning this kind of place was a bit weird to me, but actually it turned out as a nice place, the owner (or worker in there) was very friendly, she spoke good English and she gave us the city maps and some tips about the eating places, also there was a good wifi. The hostel is in city center (around the corner of St. Stephen's Basilica) and not far from metro stop, but also thanks to the location the food places around it were quite expensive (I told you, city center). We paid for 3 nights 24€/per person, which is nothing while we are talking about the location! Ofc it is not very private and luxurious, but it helps to save money a lot!

Sightseers:
Budapest is know as one of the most beautiful cities in Middle-Europe and for me it is completely true. There's a lot of pretty architecture and my best friend, who has traveled quite a lot, thought the same. My favourite places were St. Stevens Basilica
Matthiase church, with it's colourful roof and the parliament house. I also liked the view from Citadella and the monument, which was in the City park. There was also a couple of the places which we didn't visit because of expensive prices, for example we didn't go to "Budapest Eye", (ticket to adults costs 8€- there is no separate tickets for students), it was much more useful to go to St. Stephen's Basilica, which panorma view costs for students 2€. We didn't visit the one of the biggest synagogues in Europe, because the ticket for students costed 10€. And also at this time I recommend to take the free walking tour, because it saves a lot of time, you will understood better what you want to see and what you don't, you will hear about culture, other sightseers and get tips about drinks and food. At this time we choose the Free Walking Tours company and don't forget to pay in the end as much as you want to!

Place to eat:
As I forgot to make photos of all the places, then I will speak about the ones which I remember. Our first dinner was near to accommodation place, it was a Italian restaurant called TG Italiano, the service, food and drinks were just amazing! The price was a bit more expensive than usually, but it was totally worth it! In the next day we decided to eat lunch near to Matthias church, there was a grill bar called Baltazar. I liked the interior a lot, but sadly it was the only thing what I liked in there, for me the price was too high, the food was too fancy (I like really simple food) and the service wasn't so good either. For the dinner we wanted eat some Hungarian food, so we ended in Karcsi Vendeglö, the place looked very simple and the prices were good, also there was quite good home made food! In the last day we bought a big pizza from Pizza Monkey, which is near to City Park, as much as I understood there is only possible to buy pizzas as a take away, the prices were good and omg how big that pizza was!

Free time:
As we were for a quite long time in Budapest (comparing with other Erasmus time trips), then we had also quite a lot of free time. For example we visited a local big market hall, where they mostly sells fruit and vegetables. In the last night we also visited the original ruinpub (Szimpla Kert), in nowadays there are much more of them, the ruinpub is a pub which has created to a ruin or old house and there is a lot of furniture from different styles. For me it reminded a bit a Telliskivi area (hipsters area) in Estonia, so I really liked the place! In the last day we ate our Monkey Pizza in City park, which is a good place for a picnic or walking or reading a book or playing!

So this was the trip to Budapest!