Next Stop: Bratislava

CLICK "HERE" FOR ENGLISH VERSION
CHECK OUT THE VIDEO FROM "HERE"

Asukoht:
Bratislava, Slovakkia

Reisi kestvus:
3 päeva

Sihtkohta reisimine:
Rongiga Ustist Prahasse ning Prahast bussiga Bratislavasse.
*Pluss: Ka seekord sõitsime Eurolinesiga, mille piletid olid odavad (umbes 20€ edasi-tagasi). Bussipiletitel on võimalik soodustust saada ka ISIC kaartide omanikel, mis tegelikult ongi kõige odavam variant. Kokku kestis sõit umbes 5 ja pool tundi (rong+buss). Bussis on wifi. Rongijaamast bussijaama kõnnib u 20 minutit. Kui bussipiletid planeerisime küllaltki varakult (suurem tunglus on hommikustele bussidele), siis rongipileti ostsime alles samal hommikul.
*Miinus: Bussi wifi blokeerib mõned saidid ära, nt tavalise youtube'i (telefoni oma töötab). Lisaks muutsid kohalikud teetööd reisimisolud veidi ebameeldivamaks.

Kohalik eripära:
*Rahaühikuks on euro
*Bratislava pole kindlasti selline Ida-Euroopa õuduste linn nagu seda tihti ette kujutatakse, tõsi, bussijaam on neil siiski väga ajale jalgu jäänud.
*Linn ise on väga kompaktne (vähemalt vaatamisväärsuste osa), seega pole vaja ühistransporti kasutada, kui ööbimiskoht kesklinnast just väga kaugel pole.

Majutus:
Meie ööbisime sellises super hostelis nagu Freddie Next to Mercury, hostel asus küllaltki lähedal kesklinnale, bussijaamale ja rongijaamale, hind oli väga soodne (u 16€ kaks ööd kaheksases segatoas näo peale). Meie kaheksane tuba oli jaotatud veel omakorda 2 toa peale, kus lihtsalt ust polnud vahel, meie tuba sisaldas kahte narivoodit. Hostel oli uus, ilus, puhas, koos lukustatavate kappidega ning samuti oli 2,5€ eest osta hommikusööki (võileiva materjal, hommikuhelbed, kohv, tee jne). Muidugi oli olemas ka tausta wifi. Samuti teevad nad koostööd free touri firmaga, mille kaudu saab ka õhtusele pubi tuurile minna (inimestele tullakse soovi korral hostelisse järele). Mina jäin kohaga igati väga rahule!

Vaatamisväärsused:
Bratislavas on väga kaunis vanalinn, kuhu jäävadki peamised vaatamisväärsused. Mina soovitan võtta nö tausta jalutamise tuuri, kus tuuri lõpus maksatakse giidile oma soovi järgi, keskelt läbi kestavad sellised tuurid 2-3 tundi ning vahepeal on ka kerge kohvipaus. Tihipeale annavad sellised tuurid head lisainfot söögikohtade, tradistioonide ja turismilõksude kohta ning niimoodi saab paremini selgeks kuhu tasub minna ja kuhu mitte. Minu lemmikpaigaks oligi aga vanalinn kus asub üks mu lemmikkujusid Cumil (meie nimetasime ta Alberitks), samuti tasub minna kohalikku lossi, kust avaneb kaunis vaade linnale ning kindlasti võiks külastada ülimalt armast sinist kirikut. Muidugi tasub külastada ka Püha Martini katedraali ning linna muuseumi (City Museum) hoonet.

Söögikohad:
Bratislavas käisime küllatki palju väljas söömas või kohalikku õllet mekkimas, seekord olin ma eriti tubli ning jäädvustasin enamus kohtade nimed, et ka teile nendest rääkida.
Esimesel õhtul einestasime kohas nimega Pizzeria Bella Napoli ehk siis jälle turvaline Itaalia köök, kuigi mu salat oli hea, siis ma pigem ei jäänud kohaga rahule, sest minu meelest ei olnud üleüldiselt toidud head ning toidu kirjeldus menüüs ei läinud kokku tegelikkusega. Järgmisel päeval proovisime õnne kohas nimega Berlinka, kus minu jaoks oli kallis ja lihtsat toitu armastava inimese jaoks seal väga midagi ei olnud, seda kinnitas ka tellitud supp. Küll aga vedas meil kohas nimega Zeleny Rodrigez, mis jäi lossi lähedale, portsud olid suured, hind vastas kvaliteedile ning toit maitses hästi! Samuti meeldis mulle koht nimega Beer Arena Sancova, mis asus meie hosteli lähedal ja kus toidud nägid välja väga maitsvad, aga kuna me saabusime sinna liiga hilja, siis polnud meil võimalust neid proovida, isegi mitte magustoitu, mis seisis külmkapis klaasi taga... Viimasel päeval enne bussi peale minekut tegime väikesed koogid bussijaama kõrval asuvad kohvikus nimega Pan Kralicek, igati muhe ja mõnus koht, kus aega bussile parajaks teha!

Vaba aeg:
Ausalt öeldes olime vaatamisväärsutega või siis nendest puhkamisega nii ametis, et ega meil millekski muuks väga aega ei jäänud. Mõlemal õhtul käisime vaid kohalikku õllet proovimas, kuid ebasoodsate nädalapäevadele tõttu jäi meil pubiralli seekord tegemata. Meile soovitati ka linnamuuseumisse minna, kuid ka sinna me seekord ei jõudnud. Kuid kindlasti on sellel linnakesel nii mõndagi pakkuda!

Ja selline oligi meie väike reisikene Bratislavasse, kaaluge kindlasti ka seda linnakaste külastada kui olete Prahasse, Viini või Budapesti sattumas, ma usun, et te ei kahetse!
Cheers!

Location:
Bratislava, Slovakia

Durnation of trip:
3 days

Travelling to destination:
By train from Usti to Praga and by bus from Praga to Bratislava.
*Plus: At this time we also choose the Eurolines bus company, because the tickets were around 20€ euros (both way). Also they are offering a great deal for ISIC card owners, which makes the tickets even more cheaper. The travelling took together (train+bus) around 5 and half hours. There is a wifi in the bus. It took's around 20 minutes to walk from train station to bus station. Although we bought the bus tickets quite early (the morning buses are more popular) then the train tickets we bought in the same morning.
*Minus: The wifi in the bus blocked some sites, for example the normal Youtube (the phone one still worked). Also the roadworks made the travelling a bit more uncomfortable.

About local life:
*Currency is euro.
*Bratislava is not for sure the scary city like you probably have heard of, true, some buildings, like bus station, looks way too old (soviet).
*The city is quite small and the main sightseers are very close to each other, so there is no need to use the public transport unless the hostel is far away from city center.

Accommodation:
We staied to hostel called Freddie Next to Mercury, which was pretty close to city center, to bus station and to train station, also the price was very good (around 16€/ per face in 8 people mixed room where we staied for 2 nights). Our 8 people room was divided in basically two rooms, there wasn't just a door between them, in our room there were 2 bed bunks. The hostel was new, beautiful and clean with the lockers and the breakfast (sandwich things, cereals, coffee, tea...)  costed only 2,5€ per morning, And ofc there was a free wifi. They also make a cooperation with free walking tour company, which picks up the people for the pub crawl from the hostel. So I really liked the place!

Sightseers:
There is a lovely old town in Bratislava, where are also the main sightseers. I recommend to take the free walking tour where in the end of the tour you will decide how much to give to the tour guide. Usually these kind of tours takes 2-3 hours and there is also a little coffee brake. I really like those tours because the guides are also speaking about the good food places, traditions and tourist traps, also these kind of tours gives me the better understanding where I'd like to go and to where not. My favourite place was ofc the old town, where is one of my favourite sculptures called Cumil, (we called him Albert), also the nice place is the local castle, where is a pretty view to the city and don't forget to vist the lovely blue church! Also the St Martin Cathedral and a City Museum buildings are nice places what to visit.

Place to eat:
In those 3 days we went to eat or drink a beer in quite many places and at this time I also know most of the names of those places. So here we go!
In the first evening we had a dinner in Pizzeria Bella Napoli because Italian kitchen is quite safe choice, although my salat was quite good, then I still didn't like the place, because generally the food wasn't so good and the food description in menu wasn't the same with reality. In the next day we wanted to have a lunch in Berlinka, but sadly it was quite expensive and for people who like simple food (like me) it is for sure a wrong place! But finally we got out lunch-dinner in Zeleny Rodrigez, a place which is near of castle and where the portions are big, price is pretty good and food is delicious! I also liked the place called Beer Arena Sancova, which was near to our hostel and where the food looked good, unfortunately we arrived too late, so we couldn't taste any food, even the dessert which was behind the glass in the fridge... In the last day, while we had a bit time for the bus, we decided to go to a coffee place called Pan Kralicek, which was next of bus station and it was so cozy and nice place, just perfect for travelers who are waiting for the bus.

Free time:
Honestly, we were quite busy to see the sightseers so in our free time we tried to rest of them. In the both evenings we only went out to try the local beer, unfortunately we couldn't join with the pub crawl because of the wrong dates. We also heard that the City Museum is a nice place, but at this time we weren't enough motivated to go. But I believe that Bratislava has a quite many free time entertaining that to offer!

So this was our little trip to Bratislava, for sure try to go to Bratislava while you are going to Praga, Budapest or Vienna, it is a small town, but I guess you will not regret it!